Nya från Stadium och H&M i Svensk Handels styrelse

Kenneth Bengtsson, vd och koncernchef för ICA AB, valdes om som ordförande för Svensk Handel vid stämman idag. Stadiums koncernchef Ulf Eklöf och Pär Johanson, Sverigechef för H & M Hennes& Mauritz AB valdes in som nya ledamöter i styrelsen, och ersatte Carl- Henrik Enhörning samt Hans Ohlson som avböjt omval. Styrelsen för Svensk Handel, som med sina dryga 13 500 medlemsföretag och sett till antal medlemmar är största enskilda medlem i Svenskt Näringsliv, får därmed följande utseende: Ordförande: Kenneth Bengtsson, vd och koncernchef ICA AB Ledamöter, omval Britt-Marie Börjesson, vd och ägare The Body Shop Svenska AB Marianne Dicander Alexandersson, vd Kronans Droghandel Lisbeth Gustafsson, Posten AB, vice ordförande Bengt Jaller, vd och ägare Jaller Klädcenter AB Mats Jansson, vd och koncernchef Axel Johnson AB Gert Karnberger, vd och koncernchef Clas Ohlson AB, vice ordförande, ordförandens ställföreträdare Lisbeth Kohls, direktör och chef Konsument och Kvalitet, ICA AB Ulf Melin, köpman och ägare Maxi i Alingsås AB Bjarne Mumm, vd Åhléns AB Johnolof Olsson, vd och ägare Katz Inköps AB Uno Petersson, köpman och ägare Pewes Skor AB Mona-Lise Sandberg, vd och ägare OF Sandberg Tyger & Gardiner Claes-Göran Sylvén, vd ICA-handlarnas Förbund Christer Lind, vd Servera R&S AB Christer Westin, fotohandlare och ägare Polyfoto i Kramfors AB Ledamöter, nyval: Ulf Eklöf, koncernchef Stadium AB Pär Johanson, Sverigechef H&M Hennes & Mauritz AB För eventuell information var vänlig kontakta: Cecilia Giertta, presschef Svensk Handel 070 593 64 08 eller 08 762 77 50 Bilder på styrelseledamöterna finns att ladda ner på www.svenskhandel.se/press/bildarkiv Svensk Handel, som till medlemsantalet är största organisation inom Svenskt Näringsliv, har 13 500 medlemsföretag med sammanlagt 20 000 arbetsplatser, där 250 000 människor är verksamma i olika branscher inom parti- och detaljhandel. Ordförande är Kenneth Bengtsson och vd Dag Klackenberg. Cecilia Giertta Presschef Svensk Handel +46 8 762 77 50, +46 70 593 64 08 cecilia.giertta@svenskhandel.se