Lägret där du får lära dig allt om smådjur

Lägret där du får lära dig allt om smådjur

Älskar du smådjur är lägret på Öknaskolan i Sörmland verkligen något för dig. Här får du nämligen lära dig allt om kaniners, marsvins, råttors, fiskars, ormars, fåglars och många andra djurs skötsel och beteende. Och all denna lärdom får du tillsammans med kompisar som är i samma ålder som du själv.

En god idé är att försöka lära sig så mycket som möjligt om det djur som man planerar att skaffa. Och har man ännu inte bestämt vilket djur man vill satsa på finns här goda förutsättningar att få hjälpa att välja eftersom man träffar så många olika slags djur.

Som förälder känns det säkert också tryggt att veta att ens barn lärt sig sköta ett visst slags djur innan man skaffar det. Många återlämnanden och avlivningar hade säkert inte behövt äga rum i fall ägarna visste i förväg hu man ska sköta sitt djur.

Skulle du mot förmodan tröttna på att umgås med djur dygnet runt finns här som sagt flera jämnåriga att hitta på något annat tillsammans med. För på Blå Stjärnans läger brukar det hända lite av varje.

Fyra dagar läger den 20-23 juni ankomst kvällen den 19 juni.

För mer information och anmälan se www.svenskablastjarnan.se

För mer information 08 - 629 63 60

Svenska Blå Stjärnan