VI TAR HAND OM DJUREN VID EN KRIS!

VI TAR HAND OM DJUREN VID EN KRIS!

VI TAR HAND OM DJUREN! Svenska Blå Stjärnan har samhällets uppdrag att ta hand om djuren vid kriser, katastrofer, utbrott av smitta och andra händelser som kan drabba djuren. Runt om i landet finns 2 300 utbildade Stjärnor som kan rycka ut och vaccinera djur, tvätta oljeskadade fåglar samt ta prover på djur och beten. De utbildningarna är kostnadsfria för dig som vill ställa upp för samhället vid en kris. Våra medlemmar har hög kompetens och kan utföra provtagning, smittspårning, sanering, djurskötsel, ge stöd till drabbade djurägare och arbeta med oljesanering av vilt. Uppdragen kommer från bland andra Jordbruksverket, länsstyrelser, kommuner, näringen och Strålsäkerhetsmyndigheten. Förutom vårt viktiga samhällsuppdrag har vi en massa föreningsaktiviteter för alla djurintresserade. Vill du veta mer om vår verksamhet eller hur det är att vara Blå Stjärna är du välkommen att höra av dig på 08 - 629 63 60, läs mer på www.svenskablastjarnan.se