Li Fen spelar EM i bordtennis!

Efter genrep på World Tour i Tjeckien för knappa tio dagar sedan så har nu Li Fen gett klartecken till att försöka försvara sitt EM-guld från 2013 i Schwechat i Österrike.

Den svenska landslagsledningen med Thomas von Scheele i spetsen nåddes idag (8/9) på eftermiddagen av det glädjande beskedet från Li Fen att hon kan spela EM i Ekaterinburg, Ryssland senare i höst.

Li Fen som i våras födde sitt andra barn har länge varit osäker på om hon ska kunna medverka på EM men har nu lämnat klartecken till att spela men då enbart i singelklassen.

- Det är en väldigt lång turnering och Li Fen kommer från ett längre speluppehåll och är inte riktigt redo för så många matcher och vi väljer därför att låta henne spela enbart i singelklassen, berättar Thomas von Scheele, förbundskapten för svenska damlandslaget.

Med detta är den svenska EM-truppen komplett även på damsidan. Se bifogat dokument för kompletta trupperna för både herrar och damer.

Inbjudan till pressträff med svenska damlandslaget inför EM kommer att skickas ut den 9/9.