Pressträff med svenska bordtennislandslaget

Pressträff med svenska bordtennislandslaget

Pressträff med det svenska bordtennislandslaget på Swedish Open Championship (SOC) som spelas i Eriksdalshallen, Stockholm 13-19 november.

Tid och plats:
Onsdag 15 november Klockan 13.30
Eriksdalshallens VIP-rum.

Preliminära deltagare:
Kristian Karlsson,
Matilda Ekholm
Linda Bergström
Mattias Karlsson

Välkommen till SOC i bordtennis i Eriksdalshallen!
SOC spelades första gången 1954 i Stockholm. Sedan starten har SOC spelats varje eller vartannat år med undantag från 2008 till 2010 då det var ett längre uppehåll. SOC har avgjorts i en rad städer runt om i Sverige, från Malmö i söder till Umeå i norr. Flest tävlingar har dock gått i Stockholm och 2017 blir det 47:e gången som SOC arrangeras i huvudstaden.

SOC brukar ha ett väldigt starkt startfält med många världsstjärnor på plats. Årets upplaga är inget undantag eller vad sägs om 13 av de 20 bästa herrarna av vilka fem är topp-10 i världen.

På damsidan är klassen ännu starkare! De sju högst rankade damerna i världen är alla anmälda till tävlingen! 14 av de 20 högst rankade damerna är på plats så tävlingen kommer erbjuda en tävlingsstandard starkare än OS och i klass med VM!

I startfältet återfinns bland annat supertalangen Tomokazu Harimoto från Japan, blott 14 år ung har han tagit bordtennisvärlden med storm. Läs mer om honom och mycket annat i bifogad medieguide.

Kontakt eller anmälan till pressträff
Max Ansbro
Pressansvarig Svenska Bordtennisförbundet