Team Green Cargo ska ta Sverige tillbaka till toppen

Team Green Cargo ska ta Sverige tillbaka till toppen

Sverige ska återta den plats i världstoppen i bordtennis som vi en gång hade. Det är tanken bakom det långsiktiga sponsringsavtal som tecknats mellan Svenska Bordtennisförbundet och transportföretaget Green Cargo. Genom att ge fyra lovande ungdomar resurser och träningsmöjligheter som deltagare i Team Green Cargo är målet svenska medaljer i OS 2020.

-Vi är väldigt glada över det största och mest långsiktiga sponsringsavtal som svensk bordtennis tecknat på många år. Satsningen på Team Green Cargo kommer innebära en unik chans för fyra mycket lovande ungdomar till den bästa träningen och sparringen i Sverige men även i exempelvis Kina, säger Petra Sörling, Svenska Bordtennisförbundets ordförande.

Avtalet är 5-årigt och sträcker sig således över OS 2020 i Tokyo. För Svenska Bordtennisförbundet ger denna satsning utökade möjligheter för våra duktiga ungdomar att långsiktigt utmana Kina om att åter bli bäst i världen.

För Green Cargo är sponsringen av bordtennisen en viktig insats både internt och externt, berättar VD Jan Kilström:
-Vi vill bidra långsiktigt till att dessa ungdomar ska få en chans att nå högts ställda mål, med medalj i OS 2020. Green Cargo står för långsiktighet, prestationskultur och hållbarhet och en bordtennissatsning passar bra in här. Det är en sport där Sverige har stolta traditioner och som dessutom står för en bredd. Sponsringen blir därför också en del av vår friskvårdssatsning inom Green Cargo, med årliga turneringar runt om i landet och en nationell final för vår egen personal, säger Jan Kilström.

Kontakt:
Petra Sörling, Ordförande Svenska Bordtennisförbundet, telefonnummer:073-398 20 40
Max Ansbro, Pressansvarig, Svenska Bordtennisförbundet, telefonnummer 076-777 04 77
Jan Kilström, VD, Green Cargo, telefonnummer: 070-748 38 24

Hemsidor: