Truls Möregårdh på WTT i Budapest 2021. Foto: WTT

Truls Möregårdh till final på internationella touren

I Budapest på det internationella bordtennisförbundets världstour har Truls Möregårdh avancerat fram hela vägen till final.

I semifinalen ställdes svensken mot tysken Dang Qiu. Svensken tog ledningen med 3-1 men tysken kom tillbaka och kvitterade till 3-3 innan Truls via 11-7 i sjunde kunde avgöra matchen.

– Jag är riktigt trött, det är väldigt sent nu. Jag tycker att jag spelade väldigt bra och det kändes som att jag ville vinna mer än honom. Han var givetvis väldigt bra men jag var bättre helt enkelt. Nu behöver jag återhämta mig så det blir ett snabbt bad sen direkt i säng, sa Truls Möregårdh efter semifinalsegern.

I finalen möter Truls ännu en tysk, Kilian Ort som i sin semifinal låg under med 1-3 och hade flera matchbollar mot sig mot tjecken Tomas Polansky. Tidigare i veckan avancerade svenskorna Linda Bergström och Stina Källberg till semifinal i damdubbel.

Finalen spelas fredag 20 augusti med preliminär starttid 15.50 men eftersom matcherna spelas med rullande schema kan den starta både tidigare och senare.

Herrsingel
Semifinal
Truls Möregårdh – Dang Qiu, Tyskland, 4-3
(11-8, 10-12, 11-9, 11-6, 4-11, 10-12, 11-7)