Svenska Läkaresällskapet instiftar nytt Hållbarhetspris

Svenska Läkaresällskapet instiftar nytt Hållbarhetspris

Svenska Läkaresällskapets nyinstiftade Hållbarhetspris belönar läkare som verkar för hållbarhet inom hälso- och sjukvården med 25 000 kronor.

Priset tilldelas läkare som främjar och arbetar med hälso- och sjukvårdens hållbarhet och därigenom blivit en förebild för kollegor, medarbetare och studenter. Särskilt fokus för priset kommer ligga på miljömässig hållbarhet, men även sociala och ekonomiska aspekter ryms i begreppet och kommer att tas i beaktande. Pristagaren belönas med 25 000 kronor.

Nominering
Nomineringen ska innehålla namn, titel och arbetsplats/institution på den nominerade samt kontaktuppgifter till den samma och en övertygande motivering (max 300 tecken ink. blanksteg) som eventuellt kommer att publiceras i SLS kommunikationskanaler. Kontaktuppgifter till den som nominerat ska också lämnas.

Sista dag att föreslå pristagare är den 3/8 2020 till priser@sls.se

Svenska Läkaresällskapet är läkarkårens oberoende, vetenskapliga professionsorganisation och arbetar för en förbättrad hälsa och sjukvård i samhället. Vi är en politiskt och fackligt obunden ideell förening med cirka 10 500 medlemmar. Vi arrangerar konferenser, seminarier och debatter och stödjer medicinsk forskning. Mer information hittar du på www.sls.se

Relaterat innehåll