Christian Gyzander

Christian Gyzander blir ny CCO på Svenska Retursystem

SRS stärker sin organisation och rekryterar Christian Gyzander som ny Chief Commercial Officer CCO

Med stor kompetens inom försäljningsstrategier och affärsutveckling blir Christan Gyzander en viktig del i Svenska Retursystems fortsatta arbete med att utveckla branschens främsta cirkulära system för hållbara varuflöden.

”Jag är glad och förväntansfull över att få möjlighet att vara en del av Svenska Retursystem. En viktig del av mitt arbete kommer att vara att förstå kundernas behov, optimera försäljningsprocesser och identifiera strategiska tillväxtmöjligheter. Jag ser fram emot att få bidra till fortsatt utveckling i ett av branschens mest cirkulära bolag” säger Christian Gyzander tillträdande CCO, Svenska Retursystem.

Christian är en kunnig ledare med erfarenhet från större tjänsteorganisationer. Närmast kommer han från Sodexo där han har arbetat som Client Relation and Retention Director och har varit en del i den svenska ledningsgruppen.

”Vi är mycket glada över att välkomna Christian Gyzander till Svenska Retursystem. Christian delar vårt engagemang för att leverera värde till våra kunder och hans erfarenhet och kompetens inom bland annat försäljningsstrategi och affärsutveckling kommer vara en viktig del i vår framtida tillväxtresa” säger Malin Jennerholm, CEO, Svenska Retursystem.

Christian Gyzander tillträder den 5 februari 2024.

Svenska Retursystem

Under 2023 bidrog Svenska Retursystem till att livsmedelsbranschen sparade in 36.700 ton CO2 genom sitt effektiva och klimatsmarta system med gemensamma lastbärare. Bolaget arbetar hållbart i alla dimensioner med syftet att minska livsmedelsbranschens klimatpåverkan.

Relaterat innehåll