Spadagarna 2020 till Norrlands största mötesplats

Spadagarna 2020 till Norrlands största mötesplats

Spadagarna är årets största nätverksevent för spabranschen och 2019 års upplaga på Marstrands Havshotell har precis avslutats. Under måndagens galakväll avslöjades det vart det bär hän nästa år.

Spadagarna är ett unikt nätverksevent för beslutsfattare inom branschen och dess leverantörer. I tisdags vinkade Svenska Spahotell, som arrangerar eventet, adjö till deltagarna av årets upplaga på Marstrands havshotell - med förhoppningen att mötas igen nästa vår. Under måndagens galakväll avslöjades det att Spadagarna 2020 kommer att arrangeras på Frösö Park Hotel i Östersund.
- Det känns fantastiskt roligt att få visa upp vårt fina hotell för kollegorna i branschen under våren, när Jämtland är som vackrast. Spadagarna är ett bra tillfälle att nätverka och jag hoppas många vill besöka oss. Jag lovar, det kommer bli riktigt bra, vi är vana och duktiga vid att arrangera större event, säger Anders Wikberg, Driftschef på Frösö Park Hotel.

Hotellet ligger endast 3 minuter från Åre Östersund Airport och här finns en unik kombination av traditionella konferensrum, spännande konceptrum och inbjudande utomhusmiljöer. Granne med hotellet finns Norrlands största mötesplats, Frösö Park Arena där upp till 3 500 personer ryms. Här erbjuder man kreativa möten med vy över fjäll och sjö, spamys och jämtländsk matkultur.
- Här finns oerhörda möjligheter till att både vara aktiv och njuta av lugnet. Vi är en plats där pulsen både går upp och såklart ner – när man bara behöver landa, säger Anders Wikberg.

1200 kvadratmeter Spa
Frösö Park Spa är förnimmelser av Jämtland. På 1200 kvadratmeter finns det senaste inom modern Spa-behandling tillsammans med de lokala hälsotraditionerna, den storslagna naturen och självklart även det jämtländska klimatet som både prövar och förför.
- Detta kommer bli riktigt bra! Vi ser verkligen fram emot att besöka Frösö Park Hotel och är övertygade om att det kommer att bli en fantastisk upplevelse att minnas länge, säger Sara Hellgren från Svenska Spahotell.

Frösö Park Hotel kammade även hem guldmedaljen i Svenska Spahotells pris "Svenska Spahotells Best Guest Experience Award"Hotellet har fått högst betyg bland Svenska Spahotells medlemshotell, baserat på över 100 000 gästrecensioner hämtade från 250 sajter, som Facebook, Tripadvisor, Google och Expedia under de senaste 24 månaderna.