Svenska spabranschen gästar Hotel Tylösand

Svenska spabranschen gästar Hotel Tylösand

Spadagarna är ett unikt nätverksevent för beslutsfattare inom branschen och dess leverantörer. Tillsammans är ambitionen att föra gästernas spa-upplevelser till nya höjder och att man ska komma tillbaka fulltankad med inspiration. I år är det Hotel Tylösand som slår upp portarna för kärntruppen från den svenska spabranschen.

Varje år samlas beslutsfattarna inom Svenska Spahotells 40-tal medlemsanläggningar till några härligt fullspäckade inspirationsdagar.

- Alla är där! Det är dagar med inspiration, affärsmöjligheter och erfarenhetsbyte kombinerat med festligheter. Snacka om att förena nytta med nöje, säger Hans Edberg, VD för Hooks Herrgård och Kia Andersson, ägare till Sankt Jörgen Park fyller i:

- Under dagarna kan man hitta nya bra leverantörer och träffa branschkollegor. Dessutom brukar det vara mycket intressanta föreläsningar.

Under 48 timmar får man alltså möjlighet till inspiration, föreläsningar, nätverkande, festligheter och erfarenhetsutbyte från kollegor i samma bransch.

Gediget program
I år, den 28-30 maj, är det Hotel Tylösand som tar emot gästerna för det populära eventet. Årets program är fortfarande inte helt spikat – men några godbitar avslöjas redan nu:

- Vi är oerhört stolta att bland annat kunna erbjuda föreläsningar av trendspanaren och inspiratörern Göran Adlén och den fantastiska äventyraren Aron Anderson. Sist men inte minst ser jag även fram emot att lyssna på Anna Bjurstam, som har en unik erfarenhet inom spa och wellness , och arbetar idag som vice VD på Six Senses Spa och Raiosn d’Etre, säger Sara Hellgren från Svenska Spahotell.

Anders Pertun, VD på Selma Spa, har stora förväntningar inför årets Spadagar:
- Jag ser verkligen fram emot att få träffa nya leverantörer och ta del av spännande föreläsningar, säger han.

Även Patric E Österström,VD på Stenungsbaden, är taggad:
- Både jag och övrig personal tycker detta är några kul, inspirerande och teambyggande dagar.

Tid att nätverka
En av Spadagarnas största syften är att skapa en inspirerande nätverksplats. Medvekande leverantörer till spaanläggningarna (i stort sett ALLT man behöver för att driva ett spa) får en unik möjlighet att träffa anläggningarnas beslutsfattare direkt – utan mellanhänder.

- Utställarplatserna blev snabbt fullbokade, så vill man vara med som leverantör för man hoppas på att det blir något återbud. Vi kommer ha ett fantastiskt brett utbud av spännande produkter och tjänster som visar upp sig för hotellmarknaden. Detta kommer bli några alldeles underbara försommardagar – jag lovar!, avslutar Hellgren.