Ystad Saltsjöbad vinner branschens mest prestigefyllda pris

Ystad Saltsjöbad vinner branschens mest prestigefyllda pris

Avslappnad lyx och bemötande i världsklass. Dessa ledord speglar Ystad Saltsjöbad som nyligen mottog Svenska Spahotells Branschpris.

-Att få denna utmärkelsen från kollegor i branschen känns givetvis fantastiskt, det betyder mycket för oss – vi känner oss stolta. Vi har arbetat helhjärtat med vårt spa-hotell senaste åren och vi gör ingenting som vi själva inte tycker om. Nu upptäcker allt fler att vår passion har gett resultat, säger Anders Nilsson, VD på Ystad Saltsjöbad.

Det var under Spadagarna, som arrangeras av Svenska Spahotell, som Ystad Saltsjöbad mottog Årets Branschpris, bland annat för sitt fokus på innovationer som utmanar övriga branschen och leder till en positiv utveckling. Genomgående känsla på Ystad Saltsjöbad ska vara ”avslappnad lyx” – något som man verkligen satsat genomgående på.

- Den känslan ska finnas överallt, när du slår dig ned framför våra vedeldade brasor med ett glas champagne och när du njuter av havets horisont. Vi vill att du ska få ned axlarna och känna dig oändligt omhändertagen. Personalen och bemötandet är också en oerhört viktig del av vår framgång, menar Anders Nilsson.

Mod och övertygelse

Årets branschpris instiftades 2013 för att branschen själv ville uppmärksamma en person, ett företag, en nyhet eller tjänst som är med och utvecklar, säkrar och ökar efterfrågan på SPA.

- Som verksamma i branschen vet vi alla vilka svårigheter och utmaningar det innebär att implementera nyheter, nya rutiner och tjänster och fortsatt behålla lönsamhet. Det kräver mod och övertygelse, säger Sara Hellgren, marknads- och kommunikationsansvarig för Svenska Spahotell, och avslutar:

- Stort grattis Ystad Saltsjöbad!

Motiveringen:

"Med ett mycket stort affärsfokus har Ystads Saltsjöbad modigt utmanat branschen genom att tänka nytt, skapa nytt, leverera nytt och utan tvekan våga gå ”all-in” i sitt koncept. De erbjuder en strid ström av innovationer som utmanar oss övriga i branschen, vilket leder till en positiv utveckling av spa som företeelse men även en ökning av antalet gäster som förstår behovet att besöka spa, något vi alla långsiktigt mår bra av ur ett företagsperspektiv. Deras produkt inbjuder till magiska upplevelser i en osedvanligt tilltalande och generös miljö för så väl affärsmötet som den privata verklighetsflykten."

Besök oss på SvenskaSpahotell.se

Sara Hellgren

Presskontakt Marknad & Kommunikationsansvarig +46704548360

Sveriges 44 bästa Spa-anläggningar