God fortsättning?

Vår globala värld, vår omvärld och vår närmiljö förändras ständigt politiskt, ekonomiskt och tekniskt. Nya idéer, strömningar, tänkesätt och uppfinningar bidrar till att forma om vår tillvaro. Det sätter oss på prov och ger upphov till nya möjligheter om vi har förmågan att anpassa oss till förändringarna.

Enligt Bolagsverkets statistik ökade antalet aktiebolag, som är den populäraste företagsformen, förra året med 7,5 %, en svag inledning men stark avslutning på året. En förändring i nära tid är att organisationsnummer (aktiebolag) som börjar med 556 snart är slut. När så sker kommer de aktiebolag som nyregistreras att få ett organisationsnummer som börjar med 559.

Vissa saker förändras inte. Vi människor har behov av att koppla av och umgås. Firande av jul, nyår, påsk och midsommar m m kommer att bestå. Svenska Standardbolag AB’s arbete med att tillhandahålla den service och de produkter som efterfrågas vid varje tid fortsätter.

I en öppen och bra värld medför anpassning till förändringar en bättre värld.

God fortsättning!

Är du i behov av ett aktiebolag, kommanditbolag, handelsbolag, ekonomisk förening, bostadsrättsförening, varumärke, eller domännamn? Eller vill du ha hjälp med fusion, delning (fission), ökning/minskning av aktiekapital, likvidation, aktieägaravtal, stiftelse, ändring av bolagets namn eller styrelse, etc?

Så gott som allt som kräver registrering hos eller ansökan till myndighet har vi mångårig erfarenhet att hantera. Välkommen att kontakta oss!

Falun (HK): 023 – 79 23 00
Stockholm: 08 – 23 41 15