Förnya licensen för 2021 och passa på att läsa senaste Pole Position

Förnya licensen för 2021 och passa på att läsa senaste Pole Position

Framtiden kan bara bli ljusare. Nu när decembermörkret kryper närmare på oss och vi snart lämnar detta annorlunda 2020 gör vi oss redo för en ny säsong. Bilsporten och idrottsrörelsen i stort står precis som så mycket annat still. Ingen vet när det kommer igång. Men för att inte fördröja den ännu längre är det viktigt att vara redo med licensen när väl starten går för nästa bilsportår.

Enklast gör du det med Svensk Bilsports app där licenserna nu finns tillgängliga för 2021.

Under 2019 klev Svensk Bilsport in i en ny fas när appen Svensk Bilsport lanserades. Den var ett första steg i Svensk Bilsports digitaliseringsarbete och togs fram för att förbättra servicen samt att den som är aktiv inom bilsport enklare ska kunna hantera administrationen kring sitt motorsportutövande.
Både som förare och funktionär.

- För Svensk Bilsport var appen en mycket stor satsning på ytterligare förenkling för våra medlemmar. Appen fortsätter att utvecklas framåt till att bli mycket mer och en del i Svensk Bilsports kommunikativa och kommersiella utbud och då även rikta sig till en bredare bilsportintresserad målgrupp, säger Anna Nordkvist, vd för Svensk Bilsport.

Mer information om appen och hur du laddar hem den hittar du här.

Har du ingen smartphone kan du logga in här på LoTS-sidan och förnya din licens med hjälp av swish, bankkort eller faktura.

Gott om egen tid?
Passa på att läsa årets Pole Position.

I årets Pole Position: Långt reportage om nyblivne juniorvärldsmästaren, Tom Kristenssons väg mot det efterlängtade guldet. Vi har träffat dragracingtjejen Wilma Andersson som efter framgångarna byter klass. Det samma gör crosskartföraren Patrik Hallberg. Läs om hans tankar för kommande säsong. Tre bilsportare med i framtidens ledarskap och förbundets nya ordförande blickar framåt. Johan Kristoffersson ensam om tre VM-guld i rallycross. Läs även om en historisk racerförare och Porsches satsning på e-sport samt ta del av erbjudanden från Svensk Bilsports samarbetspartners plus mycket mer…

Här kommer du direkt till årets tidning av Pole Position.

Svenska Bilsportförbundet har som ändamål att främja och administrera landets bilsport, både som bredd- och elitverksamhet. Totalt har drygt 16 000 förare giltig tävlingslicens, och ytterligare ett par tusen personer är licensierade funktionärer.
Drygt 100 000 personer är medlemmar i någon av de 430 klubbar som är anslutna till Bilsportförbundet. 2011 firade förbundet 75-års jubileum, och sedan 1962 är Svenska Bilsportförbundet medlem i Riksidrottsförbundet.
Varje år arrangeras i Sverige bilsporttävlingar som ingår i VM (Rally Sweden, Rallycross i Höljes och Karting i Kristianstad) eller EM (Dragracing i Tierp).