Inbjudan till pressträff

Svenska Bilsportförbundet har tillsammans med Gör Det AB och Sapa South Swedish Rally nöjet inbjuda till pressträff på Vetlanda Speedwaystadion onsdagen den 10 maj. Se bifogad inbjudan. Ackrediteringsblankett till SM-deltävlingen i MBAB Rally-SM bifogas också. Välkommen! Med vänliga hälsningar från Annemo! ____________________________________________________ Annemo Friberg PR & Kommunikation Tel: 070-55 411 70 Svenska Bilsportförbundet Bergkällavägen 31 A, 192 79 Sollentuna Tel: 08-626 33 00 www.sbf.se Inbjudan till PRESSTRÄFF på Vetlanda Speedwaystadion Inför årets upplaga av Sapa South Swedish Rally ges pressen ett gyllene tillfälle att träffa de bästa förarna, delar av tävlingsledningen och representanter för Svenska Bilsportförbundet. Det blir tillfälle att åka med i rallybil på en avlyst sträcka och gott om tid för enskilt snack med toppförarna och med arrangörens representanter. Årets tävling ligger i ett helt nytt geografiskt område och allt om sträckorna och var de ligger kommer du att få reda på under dagen. Tid: Onsdag 10 maj 2006, kl 10.00 Plats: Vetlanda Speedwaystadion, Vetlanda. Program Kl 10.00 Samling med fika Kl 10.30 Presskonferens i Vetlanda Motorsällskaps klubbhus på speedwaystadion Presentation av förare och codrivers med team och likaså presentation av tävlingsbana och tävlingsupplägg samt Sapas roll som huvudsponsor för tävlingen. Svenska Bilsportförbundet, MBAB Rally-SM och Sapa South Swedish Rally - alla får sin tid. Kl 11.45 Förflyttning utomhus där rallybilarna finns uppställda. Där ges möjlighet till individuella intervjuer och fotografering. Förarna ställer upp med praktisk demonstration av rallykörning på en avlyst sträcka inpå knutarna. Det är bara att anmäla sitt intresse om medåkning till förarna. Under tiden serveras fältmässig lunch på ort och ställe. Kl 12.30 ca Dagens häftiga överraskning. Lika hemlig för alla, inte ens förarna vet vad som ska hända. Inbjudna förare är SM-toppen i sina klasser t ex Dick Wicksell, SMK Uppsala, Jimmy Joge, SMK Motala, Mats Jonsson, Forshaga MC, Patrik Flodin, Ilsbo MK, Thomas Thunström, Ludvika MS, Lars Sjöström, SMK Hälsinge, Jonas Ericsson, Kolsva MS och dessutom några wild cards. Anmälan till pressdagen görs genom att sända ett e-mail till hakan.toner@swedishrally.com senast tisdag den 9 maj 2006, kl 14.00. Ange hur många som kommer från ditt medieföretag. Välkomna hälsar tävlingsledningen för Sapa South Swedish Rally/ Håkan Tonér, presschef Lars Jonsson, Gör Det AB, MBAB Rally-SM Annemo Friberg, Svenska Bilsportförbundet. för ytterligare information: Håkan Tonér, 070-521 03 35 Lars Jonsson, 076-828 21 30 Annemo Friberg, 070-554 11 70 Janne Rydh, tävlingsledare 070-724 37 94 Har du ännu inte ackrediterat dig till tävlingen, använd blanketten som bifogas.