Svensk Cykel - Resultat v. 20

Efter Västboloppet i Burseryd den 19 maj, den tredje deltävlingen i SWE Cup landsväg, är det Hugo Forssell (CK Hymer) som leder herrelitens SWE Cup med 44 poäng före Lucas Eriksson (Motala AIF CK) på 43 poäng och Pierre Moncorgé (Stockholms CK) som sammanlagt nu har 32 poäng.

I Västboloppets elitklass herr segrade Joachim Strindin (Ryska Posten) och hamnar på sjätte plats i cupen med 25 poäng. Kajsa Eneroth (HiQ Sports Club) vann damklassen och är även bästa damjunior i cupen.

Elitcyklisten, Sara Hedberg (CK Valhall), leder cupen totalt med 51 poäng före Sara Olsson (Team Henrikssons CK) 47 poäng, och Emmy Andersson, (Svanesunds GIF), 35 poäng.

Cupledare i herrjuniorklassen är Anton Dahlblom, (Södertälje CK), 56 poäng. Därefter kommer Jonathan Ahlsson (Örebrocyklisterna) på 49 poäng och Edvin Lovidius (Södertälje CK) med 48 poäng.

Resultat från Västboloppet (SWE Cup, deltävling 3)

Herr Elit:

1. Joachim Strindin, Ryska Posten
  2. Pierre Moncorgé, Stockholms CK
  3. Samuel Lord, Motala AIF CK

Herr Junior:

1. Hjalmar Klyver, CK Bure
  2. Anton Dahlblom, Södertälje CK
  3. Kalle Berglund, Södertälje CK

Damer:

1. Kajsa Eneroth, HiQ Sports Club
  2. Julia Borgström, Höllviken Cykelklubb
  3. Clara Lundmark, Norbergs Cykelklubb

Fullständig resultatlista från Västboloppet

Deltävling #4 arrangeras den 6 juni av Stockholms CK i samband med Nationaldagslinjet och Stockholm 3-dagars. Mer information på http://stockholmscf.se

UCI Para-Cycling World Cup, Oostende, Belgien, 16-19 maj
Det svenska landslaget paracykel gjorde återigen en stark insats i internationella sammanhang och tog tre pallplatser på världscupen i Oostende. Anna Beck, tog två andraplaceringar (tempo och linje) i klassen racer MC 3. Rickard Nilsson tog en tredjeplats i linjeloppet i klassen Trike MT1.

Mer information om Para-Cycling World Cup

Håll koll på, v. 21 och v. 22

• 23-25/5 - Tour of Estonia (landslagsuppdrag landsväg HE/U23), Tallinn/Tartu, Estland
  • 25/5 - SWE cup Trial deltävling 2, Tranemo