@llez 2005-10-03 nr 22

1. Emma 3:a och Johanna i kvarten i Warzava Emma Samuelsson tog brons vid JVC-tävlingen i Warzava. Dessutom var Johanna Bergdahl i kvarten. Läs mer: http://www.fencing.se/tavling/readone.php?id=2375 2. Inbjudan - intensiv instruktörskurs värja, 060318-19 Battman 2006 - intensiv instruktörskurs värjfäktning och fysisk och mental förberedelse före och efter träning och tävling. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2373 3. Nytt på www.fie.ch Det internationella fäktförbundet, Fédération International d'Escrime, har förnyat sin hemsida. Flera nya funktioner finns och du kan också se dagliga highlights och videofilmer, live, från VM. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2368 4. Vägen till projektmedel inom Handslaget år 3 Det finns 595 000 kronor att utveckla fäktningen för inom ramen för handslaget. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2360 5. Rapport från nordiska kongressen Den 23 september genomförde den Nordiska Fäktunionen (NFU) sin 13:e kongress. Kongressen ägde rum i norska Jesseheim i samband med JNM i värja. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2348 6. VM i Leipzig - Live på Eurosport VM i Leipzig närmar sig. Eurosport kommer att sända live från tävlingarna 9-15 oktober. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2334 7. Inbjudan domarkurs 14-16 oktober I samband med Örebro Masters 14-16 oktober arrangeras domarkurs. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2335 @llez är Svenska Fäktförbundets elektroniska nyhetsbrev. Syftet är att sprida intressant och aktuell information om fäktning. Har du något du tycker att fäktsverige bör få veta? Kontakta @llez redaktör, Max Hellström, på max@fencing.se.