@llez 2008-09-19, nr 7

Hej,
Diskussioner om svensk fäktnings framtid pågår på varenda Masters-tävling, i alla klubbar och förmodligen på ett och annat styrelsemöte runt om i landet. Detta är frågor som rör, berör och kanske ibland även upprör oss alla som är intresserade av fäktning. Just därför är det märkligt att när SvFF bjuder in konferens i Örebro om viktiga framtidsfrågor, så lyser flertalet klubbar med sin frånvaro. Det är naturligtvis inte ok, och jag tror att alla klubbar kan skaka fram en person som tycker något och som kan tillbringa 24 timmar i Örebro för att diskutera fäktning.
Det kostar inte ens något, förutom tiden.
Mejla din anmälan till monica@fencing.se!

Hälsar
Max Hellström

1. Vi inbjuder föreningarna till höstens verksamhetskonferens

Välkomna den 4 - 5 oktober för att ta ert ansvar för framgången! De olympiska spelen i Peking är över. Vi gläder oss med Emma och konstaterar, att vi har många framgångar just nu, som inte syns i tidningsrubrikerna.
Läs mer: http://www.fencing.se/begood/begoodframeset.php?frame=/begood/mod_rewrite.php?categoryID=63&id=

2. Distriktsdomarkurs värja i Stockholm
I anslutning till S:t Erikscupen den 16 november arrangeras en distriktsdomarkurs i värja.

3. Stockholm, distriktsdomarkurs florett
I anslutning till Ängby Challenge Cup 1 och 2 under hösten inbjuder Stockholms Fäktförbund till distriktsdomarkurs och distriktsdomarexamen i florett.