@llez nr 18

1. Försvarsmakten sparar - då ställer Kungsbacka Fritid upp! När försvarsmakten i Halmstad stoppar sin utlåning av fäktutrustning till fäktklubbar i Västsverige ställer Kungsbacka fritid upp med sin positiva syn på fäktning! Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2284 2. Verksamhetskonferens 050910-11 Samling sker kl 14.00 den 10 september vid Stadsgårdskajen där vi börjar konferensen i land för att senare gå ombord på Viking Lines Cinderella mot Mariehamn. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2287 3. Instruktörskurs i Stockholm Den 17-18 september håller fäktmästare Orwar Lindwall instruktörskursen Battman i värja i Stockholm. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2295 4. Örebro Masters 051015-16 I de preliminära kalendrarna har det förekommit ett felaktigt datum för Örebro Masters. Rätt datum är den 15-16 oktober. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2281 5. Mastersserien säsongen 2005-2006 Undrar du när Kalmar, Ljungby eller Malmö arrangerar sina Masterstävlingar ska du kolla här. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2274 6. Ny skrift Idrott i skolan Nu finns den nya skriften "Idrott i skolan '05/06: Tips på litteratur, kurser och aktiviteter" att ladda hem. Publikationen är framtagen i samverkan med Svenska Skolidrottsförbundet och riktar sig framförallt till landets alla idrottslärare. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2272 7. Snart dags att lösa ny FIE-licens för säsongen 05/06 För att få delta på FIE:s VC-tävlingar/satellittävlingar för säsongen 05/06 krävs en ny FIE-licens. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2267 8. Ledarstipendium till Ulf Lindholm Ulf Lindholm, Fäktgymnasiet och FK Chapman, har av Blekinge IF fått ett ledarstipendium ur Marianne Zanders minnesfond. Här har Ulf mottagit priset av Blekinge IF:s ordförande Kjell-Åke Karlsson. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2260 9. Årets Fair Play pris Svenska Fäktförbundet utser årligen bland ungdomar och kadetter en Fair Play pristagare som skall stå för etik och moral i de tre R-en: Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2255 10. Sökes: fler FIE-domare! Våra stora tävlingar Challenge Bernadotte och Vigor Challenge kräver funktionärsinsatser av många slag för att fungera. En viktig grupp som behövs för att tävlingarna alls skall kunna fungera är de utbildade domarna. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2257 11. Många tog farväl av Béla Mer än 150 personer tog ett gemensamt farväl av Béla Rerrich vid minneshögtiden den 7 augusti i Djurgårdens fäktsal. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2245 12. Många fäktare i Hällevik Årets sommarläger i Hällevik hölls i Blekinge IF:s regi och samlade 68 fäktare från 17 klubbar. Sex tränare var på plats under veckan. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2254 @llez är Svenska Fäktförbundets nyhetsbrev. Syftet är att sprida intressant och aktuell information om fäktning.