Svenska Fäktförbundets nyhetsbrev 050620

1. Göran Flodström sportchef på deltid i DIF Fäktning Svenska Fäktförbundets sportchef, Göran Flodström, har tackat ja till en tjänst som sportchef på DIF Fäktning. Tjänsten är en 25-procents tjänst vilket innebär att Görans tjänst som Sportchef på SvFF går ner till 75 procent. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2204 2. Varmt välkommen till Sveriges största Fäktläger! Listan på alla anmälda till årets Hälleviks-läger är så lång så att @llez redaktör inte hunnit räkna dom alla... Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2199 3. Hotellerbjudande i samband med VM 8-15 okt i Tyskland Har du tänkt följa årets VM på plats och undrar var du hittar bra hotell till vettiga priser? @llez har så klart svaret. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2200 4. Grattis till alla nya fäktmärkestagare på FFF @llez vågar påstå att det aldrig tidigare examinerats så många fäktmärkestagare vid ett och samma tillfälle tidigare. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2192 5. Nytt i Tävlingsbestämmelserna Eftersom kostnaderna för att arrangera tävlingar har pkat på flera orter har SvFF beslutat om nya start/anmälningsavgifter. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2194 6. Inbjudan till träningsläger på Gotland Mellan den 18 och den 21 augusti anordnas ett 4-dagarsläger på Gotland. Vapnet är värja och lägret riktar sig farmför allt för fäktare i seniorklassen men juniorer är också hjärtligt välkomna. Naturligtvis välkomnar vi både herrar och damer. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2191 7. Kansliets semesterstängning Snart stundar sommaren och vi önskar meddela att kansliet kommer att vara obemannat den 20-22 och 27-29 juni, 18-31 juli, 4-14 augusti. Trevlig sommar önskar Monica och Göran! 8. Nya fäktmärkestagare i FK Aramis Även FK Aramis har examinerat ett antal ungdomar. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2203 9. Sök lokalt aktivitetsstöd för våren 2005! Den 15 augusti skall ansökan om det statliga lokala aktivitetsstödet (LOK), för den gångna vårens (1/1 – 30/6) verksamhet, inkommit. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter/readone.php?id=2197 10. Johanna Bergdahl vann i Ystad Det blev svensk seger i när Öppna NM avgjordes i Ystad den 18-19 juni genom Johanna Bergdahl från Jönköping. I finalen besegrade hon Kristina Kuusk från Estland. Totalt deltog över 200 deltagare från 14 nationer. Läs mer: http://www.fencing.se/tavling/index.php