Svenska Fäktförbundets nyhetsbrev

Hej, Detta är förmodligen årets sista @llez. Men var lugn, redan i början av januari får jag förhoppningsvis anledning att återkomma med bra resultat från JVC i Budapest. Det här året har inneburit en hel för svensk fäktning; ny hemsida, EM-guld, EM-silver, en världsetta och en hel del annat som inte får plats här. Kanske har du lyckats få med något av allt detta på bild? Skicka i så fall in den till Årets Fäktbild 2006 och tävla om fina priser från Philips. God Jul och ett riktigt Gott Nytt År Max Hellström redaktör 1. Var med i Årets fäktbild 2006 Skicka in din bästa fäktbild från 2006 och var med och tävla om fina priser från Philips. Spektakulär action, idyll på fäktsalen, glädje, sorg, innovativa vinklar och perspektiv, teknisk briljans; låt andra få vara med och dela din upplevelse. Läe mer: http://www.fencing.se/arets-faktbild-2006/arets-faktbild-2006/ 2. Hällevik - lägret för dig som vill bli en bättre fäktare oavsett ditt favoritvapen! Välkommen till Hällevik på fäktläger den 5-10 augusti och träffa massor med fäktkompisar och ungdomar från andra sporter. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter_122/hallevik---lagret-for-dig-som-vill-bli-en-battre-faktare-oavsett-ditt-favoritvapen/ 3. Reviderade tävlingsbestämmelser 061219 I de nya Tävlingsbestämmelserna som antogs av styrelsen den 26 november 2006 har punkten T.1.2 ändrats. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter_122/reviderade-tavlingsbestammelser-061219/ 4. Nytt fäktår - ny licens Vill du tävla nästa år är det bäst att du betalar in licensavgiften så fort sommöjligt. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter_122/nytt-faktar--ny-licens/ 5. Göteborg, nordisk domarexamen Inbjudan till nordisk domarkurs i samband med Vigor Challenge. Anmälan senast den 14 januari. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter_122/goteborg-nordisk-domarexamen/ 6. Gummipister till Kungsbacka FK Kungsbacka Kommun Fritid upphandlar just nu 10-12 gummipister för att kunna användas till Kungsbacka Masters 2007. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter_122/gummipister-till-kungsbacka/ 7. Sanne Gars belönas av av Karlskrona kommun Sanne Gars, junioreuropamästarinna i värja, belönas med Hillerödspriset av Karlskrona kommun. Priset delas ut till den karlskronaidrottare som under året svarat för den bästa idrottsliga prestationen. Adrian Stiessel, en annan fäktare från FK af Chapman, fick också pris. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter_122/sanne-gars-belonas-av-av-karlskrona-kommun/ 8. Videobedömningen här för att stanna FIE uppger att 87 procent av fäktarna på VM i Turin var positiva till att domarna kunde ta videon till hjälp. Därför permanentas nu försöket och reglerna justeras lite. Läs mer: http://www.fencing.se/nyheter_122/videobedomningen-har-for-att-stanna/