FN-förbundet i Almedalen: En stafettpinne för de globala målen

FN-förbundet i Almedalen: En stafettpinne för de globala målen

Svenska FN-förbundet har låtit Novus göra en enkät bland små och medelstora företag i Sverige om deras arbete med hållbarhetsfrågor. Undersökningen visar ett stort engagemang för Agenda 2030 med de 17 globala målen. Samtidigt behövs kunskap och resurser för att komma vidare. Svenska FN-förbundet presenterar undersökningen vid seminariet ”Bolagen och Agenda 2030” den 4 juli. Panelen består av företag som arbetar aktivt med hållbarhetsfrågor. Dessutom deltar näringslivsminister Mikael Dambergs statssekreterare Stina Billinger och organisationen Företagarna.

Tid: onsdag den 4 juli kl 17.15

Plats: Aktuell Hållbarhet, Gotlands museum på Strandvägen 14

Vid seminariet överlämnar FN-förbundet några av de stafettpinnar som ges till företag och politiker under Almedalsveckan för att uppmuntra till stärkt engagemang för de globala målen.

Svenska FN-förbundets företrädare i Almedalen är tillgängliga för samtal och ytterligare programpunkter. Kontaktpersoner:

Petra Hallebrant, generalsekreterare, telefon 072-963 73 32
Karin Johansson, handläggare för utvecklingsfrågor, telefon 073-391 65 33

FN-förbundets undersökning om företagen och Agenda 2030 (pdf)

FN-förbundets program i Almedalen 2018

Ett lokalt engagemang för globala framsteg

Vi gör skillnad. Vi skapar en bättre värld genom att varje dag arbeta för fred, utveckling och mänskliga rättigheter.Som medlem och bidragsgivare skapar du hopp och räddar liv. Nu och i framtiden.

Svenska FN-förbundet
Skolgränd 2