Finnkampen på Hovet 18 december

Den 18 december är en högintressant innebandydag. Då spelas nämligen Finnkampen, ett årligt utbyte mellan Sverige och Finland, där man möts i samtliga fyra landslagsklasser. I år har arrangemanget flyttat in på Hovet i Stockholm. Matchtiderna är följande: 10.00 U19 damer 13.00 U19 herrar 16.00 Damer 19.00 Herrar I varje enskild match står två poäng på spel (2-0 vid seger eller 1-1 vid oavgjort). Samtliga matcher följs dessutom av straffläggning där vinnande lag får en extra poäng. Förra året i Helsingfors vann Sverige Finnkampen med totalt 8-4. När det gäller herrlandskampen är det första landskampen för nya förbundskaptenerna Kristina Landgren Carestam och Ulf Hallstensson. Önskar man pressackreditering ska ett formulär skickas till Svenska Innebandyförbundet via post eller fax senast den 10 december. Mer info - om Finnkampen eller om innebandy i övrigt - hittar du på www.innebandy.se. Välkomna till Hovet den 18 december! Med vänlig hälsning Klas Pettersson, informatör ------------------------------------------------------------------ Svenska Innebandyförbundet Tel: 08-27 32 50, Fax: 08-82 22 14 Box 1047, 171 21 Solna www.innebandy.se ------------------------------------------------------------------