Landgren slutar efter VM

Presskontakt: Klas Pettersson tel 08-27 32 50, 070-222 68 28, e-post info@innebandy.se Mer innebandy: www.innebandy.se Ena halvan av innebandylandslagets förbundskaptensduo, Kristina Landgren Carestam, meddelar att hon slutar efter vårens VM-turnering i Sverige. VM spelas 21-28 maj. – Fram till den 29 maj kommer innebandyn att vara det viktigaste i mitt liv. Därefter kommer innebandyn fortfarande att vara en stor del av mitt liv men familjen kommer att vara nummer ett, säger Kristina. Det var i mars 2004 som herrlandslagets nya förbundskaptener presenterades under uppmärksammade former. Kristina Landgren Carestam är den första kvinnan som har varit förbundskapten för ett svenskt herrlandslag. Säsongerna 2004/05 och 2005/06 har Kristina Landgren Carestam och Ulf Hallstensson gemensamt ansvarat för laget. Målet har hela tiden varit VM på hemmaplan. I skrivande stund är det 51 dagar tills Sverige spelar första VM-matchen mot Danmark. – Det definitiva beslutet tog jag när jag bokade in ett möte i februari, utan att komma ihåg att det var på Williams tvåårsdag, berättar Kristina och fortsätter: – Periodvis är innebandyn mer än ett heltidsjobb men fortfarande bara till en halvtids ersättning. Det har gjort det alltför tufft att kombinera med rollen som småbarnsförälder. Svenska Innebandyförbundet återkommer med information om hur herrlandslagets ledning kommer att se ut nästa säsong. Innebandy-VM spelas 21-28 maj i Skåne och Stockholm. Mer info: www.wfc2006.se Foto: Högupplöst bild på Kristina, fri för publicering, finns att ladda ner från http://www.innebandy.se/global/Publika_bilder/fri%20användning/kristina%20landgren.jpg För mer information kontakta: Kristina Landgren Carestam, telefon 070-719 19 19 Svenska Innebandyförbundet har under de senaste tio åren mer än fyrdubblat sin verksamhet. Innebandyn är idag Sveriges största inomhusidrott med över 131 000 licensierade spelare.