SJ officiell transportör för svensk innebandy

SJ har ingått ett samarbetsavtal med Svenska Innebandyförbundet. Avtalet gäller innevarande och kommande innebandysäsong. Samarbetet kommer att betyda en nära koppling mellan SJ som officiell transportör och svensk innebandy, och därmed både förmånligt resande för föreningar, men även nyheter som speciella evenemangståg vid mästerskap och dylikt. – Sverige är logistikmässigt som gjort för tågtransporter. Därför är SJ en naturlig resepartner för oss. Innebandy har under de senaste åren utvecklats till en publik arenaidrott och vi vill att våra arrangemang ska vara en upplevelse från bostaden till arenan tur och retur, säger Svenska Innebandyförbundets ordförande Per Jansson. Tåget har många fördelar, det är ett miljövänligt och prisvärt sätt att resa. Dessutom kan man använda restiden som man vill, arbeta med uppkopplad dator, prata i telefon eller bara vila. – Vi hoppas att samarbetet med Innebandyförbundet innebär att fler av innebandyns föreningar och publik upptäcker tågets fördelar, säger Thomas Kjellgren på SJ. För ytterligare kommentarer kontakta Per Jansson, ordförande, Svenska Innebandyförbundet. Tel: 070-594 31 11 Thomas Kjellgren, SJ, Tel: 070-724 29 31 Svenska Innebandyförbundet har under de senaste tio åren mer än fyrdubblat sin verksamhet. Innebandyn är idag Sveriges största inomhusidrott med över 131 000 licensierade spelare.