Ulf Hallstensson fortsätter

I förra veckan meddelades att Kristina Landgren Carestam slutar som förbundskapten för herrlandslaget i innebandy efter VM. Nu är det klart att den andra halvan av förbundskaptensduon, Ulf Hallstensson, fortsätter. – Vi eftersträvar kontinuitet. Vi hade hoppats på att båda skulle fortsätta men då Kristina valde att tacka nej, blir vår lösning att Ulf på egen hand kommer att ha ansvaret som förbundskapten, säger Helén Wiklund Wårell, landslagsansvarig i Svenska Innebandyförbundets styrelse. Ulf Hallstensson kommer att ha en assisterande förbundskapten vid sin sida. Vem det blir är inte klart i nuläget. Hallstensson har tecknat ett tvåårskontrakt som gäller över VM i Tjeckien 2008. Årets innebandy-VM spelas 21-28 maj i Skåne och Stockholm. Mer info: www.wfc2006.se För mer information kontakta: Helén Wiklund Wårell, landslagsansvarig, telefon 070-535 90 96 Ulf Hallstensson, förbundskapten, telefon 070-629 09 12