Sveriges All Star Team säsongen 2005/2006

Jämfört med fjolårssäsongens All Star Team röstades nu fem nya spelare in i Sveriges All Star Team 2005/2006. Favorit bland journalisterna i år var backen Kenny Jönsson, Rögle BK, som fick flest röster, alla 36 stycken. Målvakt blev Johan Holmqvist, Brynäs IF. Backar blev Kenny Jönsson, Rögle BK, och Magnus Johansson, Linköpings HC. Forwards blev Nicklas Bäckström, Brynäs IF, Jörgen Jönsson, Färjestads BK, och Andreas Karlsson, HV 71. Av de röstande lyckades fem pricka in alla de sex spelarna i Sveriges All Star Team. Det fem är: Keb Eriksson, Gefle Dagblad, Roger Lindström, Norra Västerbotten, Lars Pettersson, Norra Västerbotten, Helena Eriksson, Svenska Ishockeyförbundet, Per Bergsten, Östgöta Correspondenten. Tre röstande hade prickat in fem av de sex spelarna, dessa är: Ulf Andersson, Eishockey News, Björn Oldeen, Sveriges Radio Gävleborg, Mats Jonsson, TWI. Omröstningen gäller svenska spelare och deras insatser i sina svenska klubblag och i Tre Kronor. Vänsterforward Andreas Karlsson (20) Center Jörgen Jönsson (30) Högerforward Nicklas Bäckström (11) Vänsterback Magnus Johansson (18) HögerbackKenny Jönsson (36) Målvakt Johan Holmqvist (17) Med vänliga hälsningar SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET