DjurID.se – katternas bästa vän

DjurID.se – katternas bästa vän

För att ytterligare hjälpa bortsprungna katter att hitta hem kommer DjurID.se att stödja Djurhemsföreningens verksamhet genom att skänka 10 kronor per registrerad katt. Ett omfattande och lättanvänt register i kombination med djurhem som kan ta hand om katten under en tid ger bra förutsättningar för bortsprungna katter att kunna komma hem.

DjurID.se är landets största kattägarregister med närmare 600 000 registrerade katter. Djurhemsföreningen har ett trettiotal djurhem över hela landet som tar hand om katter och hundar som kommit bort från sin familj. Tillsammans kan vi hjälpa många katter att hitta hem till sin familj.

Vad kan kattägare göra?

• Märk din katt med tatuering eller chip
  • Registrera din katt i DjurID.se! Att märka men inte registrera sin katt kan göra det svårare för den som försöker hjälpa upphittade djur.
  • Om du ska köpa en katt – välj en omplaceringskatt från ett katthem.

Även du som inte är kattägare eller tänker skaffa katt kan hjälpa till genom att stödja ett katthem ekonomiskt eller genom att hjälpa till med ideellt arbete.

DjurID.se – Svenska Kennelklubbens ägarregister

DjurID.se är landets största id-register för sällskapsdjur med över en miljon registrerade id-märkningar. I registret kopplas kattens eller hundens id-nummer (örontatuering eller chipnummer) ihop med ägarens kontaktuppgifter

Djurhemsföreningen

Djurhemsföreningen har ett trettiotal djurhem över hela landet som tar hand om djur som inte har något hem, djur som kommit bort från sin familj eller som omhändertagits av samhället. Mer information om djurhemsföreningen finns på www.djurhem.se