Gift er bland tusentals hundar på Stockholm Hundmässa

Gift er bland tusentals hundar på Stockholm Hundmässa

Har ni gått i giftastankar men inte hittat rätta tillfället och bästa platsen? Med anledning av att årets tema på Stockholm Hundmässa är kärlek  erbjuder Svenska Kennelklubben, SKK, alla par att gifta sig. Helgen den 3-4 december 2016 får ni chans att säga ja till varandra. Gör det tillsammans med era hundar, familj och kära hundvänner eller bara tillsammans med två vittnen på en plats med en fantastisk hundatmosfär.

Borgerlig vigselförrättare är Jenny Nolhage, SKK-medlem och engagerad labradorägare samt kommunchef i Sala, Västmanland. Platsen blir i SKKs röda Kärleksmonter som ligger i anslutning till SKK Shop, stora entrén. Drop-in-vigsel kommer att ske klockan 14.00-15.00, lördag och söndag. SKK skänker paret ett speciellt framtaget vigselbevis och en symbolisk present.

Glöm inte hindersprövning och vigselbevis

Ansökan om hindersprövning och vigselbevis görs först hos skatteverket. Båda intygen tas med för att vigseln ska kunna genomföras, liksom uppvisande av godkänd ID. Paret ska också på separat blankett anmäla om vilket efternamn de ska ha efter att de har gift sig. Den blanketten kan paret själva fylla i före eller lämna den ifylld till Jenny Nolhage, som i sin tur skickar samtliga blanketter vidare till skatteverket, efter genomförd vigsel. All information finns på skatteverkets webbplats:

Vi rekommenderar er att ta med två egna vittnen, som också ska kunna visa legitimation. Alternativt att ni fångar dem på plats.

Förnya ert äktenskapslöfte

För de par som vill förnya sitt äktenskapslöfte finns också chansen att göra det i SKKs Kärleksmonter. Mellan 14.00 – 15.00 båda dagarna. SKK skänker ett speciellt framtaget bevis på ert äktenskapslöfte och en symbolisk present.

Ta chansen, visa er kärlek - kärlek kan man aldrig få för mycket av!