Kommunals stipendier 2006

Kommunal har utsett följande mottagare till Kommunals kultur- demokrati och solidaritetsstipendium samt Eldssjälspris 2006. Stipendierna delas ut på Kommunals förbundsmöte i Ronneby den 30 maj. Kommunals kulturstipendier 2006 går till: Nisti Sterk Skådespelerska och manusförfattare, aktiv bland annat vid Stockholms stadsteater. För sina engagerade roller med inslag av allvar, sorg och starka känslosvängningar. Susanna Alakoski Författare För sin skarpa och medkännande skildring av människor på folkhemmets skuggsida. Eleverna i arbetsgruppen Baphomet Games vid Blekinge tekniska högskola För sitt initiativrika lagarbete bakom datorspelet Sacred Gear. Kommunals Demokrati- och solidaritetsstipendier 2006 går till: Peter Freij och Kommunals sektion 6 i Ljungby För sitt engagemang i arbetet för kollektivavtal och bättre arbetsvillkor i Estland. Monica Norlund Arbetsmarknadsansvarig i Kommunal Västerbotten För visad viljestyrka i att engagera medlemmar och stötta dem i deras fackliga arbete. Kommunals eldsjälspris 2006 går till: Ulf Hansson Ordförande i Kommunals sektion 43 i Kristianstad. För sitt starka engagemang för de migrerade arbetarna För ytterligare upplysningar kontakta: Karl-Ola Nilsson, kommunikationsstrateg Kommunal: 070-630 80 04 Besök vår hemsida http://www.kommunal.se

• Fackligt