Alexander Majorov 23:a på VM i konståkning

Alexander Majorov 23:a på VM i konståkning

Alexander Majorov slutar på 23:e plats VM i konståkning som ägt rum i Helsingfors, Finland, sedan i onsdags. Majorov tog 127,81 poäng i friåkningen och 205,04 i totalpoäng. Vann gjorde Yuzuru Hanyu från Japan. VM-guldet i damklassen gick till Evgenia Medvedeva från Ryssland som slog världsrekord i både friåkning och totalpoäng. Joshi Helgesson kom på 26:e plats i kortprogrammet och tog sig därmed inte till final.

Nästa helg är säsongens sista stora konståkningstävlingar. På fredag startar både VM i synkroniserad konståkning i Colorado Springs, USA, och Elitseriefinalen på hemmaplan. På VM i synkroniserad konståkning deltar Sverige med två lag: Team Surprise och Team Boomerang. Tävlingen blir upptakten till Sveriges värdskap av mästerskapet om ett år då VM i synkroniserad konståkning äger rum i Stockholm.

VM i konståkning

Vad: VM i konståkning 2017
När:
29 mars–1 april
Var:
Helsingfors, Finland

Tävlingens hemsida: http://www.helsinki2017.comResultat: http://www.isuresults.com/events/fsevent00051795.htm
Mer information: www.skatesweden.se