Elias Sayed tävlar Ungdoms-OS

Elias Sayed tävlar Ungdoms-OS

Imorgon startar konståkningstävlingarna i Världsungdoms-OS i Gangwon, Sydkorea. Nyblivne svenske juniormästaren Elias Sayed representerar Sverige.

- Ungdoms-OS är Elias första stora internationella mästerskap och han kommer ta med sig värdefull rutin hem inför hans fortsatta karriär. Han har haft en väldigt bra säsong hittills och har alla förutsättningar att kunna konkurrera om högre placeringar i Gangwon om alla tekniska element sitter, säger Anna Burwall, sportchef Svenska Konståkningsförbundet.

Youth Olympic Winter Games (YOG), eller Världsungdoms-OS, är en unik idrottstävling för ungdomar där idrotten möter kultur och utbildning. Deltagarna är i åldrarna 15 till 18 år. Spelen i Gangwon blir den fjärde vinterupplagan och arrangeras 19 januari till 1 februari.

I morgon startar konståkningens tävlingar i Gangwon och herrarna är först ut. Elias Sayed går ut som startnummer 7. Friåkningen avgörs på måndagen.

Följ Elias Sayed i Ungdoms-OS!