En 9e plats för Alexander Majorov i GP i Ryssland

En 9e plats för Alexander Majorov i GP i Ryssland

Alexander Majorov gjorde i helgen sin andra GP-tävling. Efter korta programmet låg Alexander på en tredje plats inför fria. Totalt fick Alexander 205.59 poäng vilket resulterade i en 9e plats.

Alexander Majorov fick 82.33 poäng i korta programmet och låg med det trea inför lördagens fria program. Fria programmet gav honom 123.26 poäng. Sammanlagt fick Alexander 205.59 poäng och en 9e plats.

För att gå vidare till Grand Prix-finalen behöver en åkare hamna bland topp 6. Alexander Majorov, som presterat bra, går därmed inte går vidare till finalen den 6–9 december i Vancouver.

Se Alexanders kortprogram nedan: