I dag startar VM i synkroniserad konståkning

I dag startar VM i synkroniserad konståkning

I dag startar VM i synkroniserad konståkning i Zagreb, Kroatien, där Sverige representeras av Team Inspire.

- I Zagreb ställs Team Inspire mot värdens bästa synkrolag. Det blir lagets tredje VM-start och det ska bli spännande att se hur de står sig i konkurrensen, säger Anna Burwall, Konståkningsförbundets sportchef.

VM i synkroniserad konståkning avgörs i Zagreb, Kroatien, med start på fredag kväll. Sverige representeras av Team Inspire. Laget bildades under pandemin och har inför denna säsong endast tävlat internationellt i två säsonger. Med sig in i VM 2024 har laget två VM-starter och två topp10-placeringar (10:e plats 2022 och 9:e plats 2023). Nu är siktet inställt på att fortsätta klättra i resultatlistan.

Hålltider VM i synkro 2024

• Fredag 5 april kl 17:30 kortprogram