JVM i synkro avgörs & Helgesson tävlar sista gången innan VM

JVM i synkro avgörs & Helgesson tävlar sista gången innan VM

Team Convivium och Team Spirit tävlar i juniorvärldsmästerskapen i synkroniserad konståkning i helgen. Samtidigt anordnas Coupe du Printemps, sista tävlingen för Joshi Helgesson innan VM i Shanghai.

I helgen avgörs juniorvärldsmästerskapen i synkroniserad konståkning i Zagreb, Kroatien. För Sverige tävlar två lag, Team Convivium och Team Spirit. JVM-tävlingarna hålls i arenan Dom Sportlova 13–14 mars.

Mellan den 13–15 mars går även tävlingen Coupe du Printemps av stapeln i Luxemburg, där Viktoria Helgesson och Joshi Helgesson deltar, tillsammans med flera åkare ur det svenska landslaget. Systrarna Helgesson åker sina kortprogram under fredag eftermiddag och damernas friåkning avgörs sedan på söndag.

Tävlingen är den sista uppladdningen innan VM i Shanghai för Joshi Helgesson, som tillsammans med Alexander Majorov representerar Sverige i Världsmästerskapen 2015, 23–29 mars.

World Junior Synchronized Skating Championships 2015, 13–14 mars, Zagreb
Tidsschema –