Internationell tävling i synkroniserad konståkning – Göteborg i helgen

Internationell tävling i synkroniserad konståkning – Göteborg i helgen

Den internationella eliten i synkroniserad konståkning gästar Göteborg i helgen för att tävla i Leon Lurje Trophy. Seniorklassen ställer hemmafavoriterna Team Surprise och Team Boomerang mot amerikanska Team Starlights, och hög internationell klass även i de prestigefyllda junior- och ungdomsklasserna. Utöver amerikanska lag deltar lag från Finland och Spanien.

Leon Lurje Trophy samlar Sveriges bästa och den internationella eliten inom konståkningens lagsport – synkro – med 16 konståkare och 32 skridskor på isen samtidigt. Tävlingen avgörs nu i helgen den 17–18 januari i Göteborg och Frölundaborgs ishall. Leon Lurje var en pionjär inom den synkroniserade konståkningen och tävlingen som bär hans namn arrangeras för åttonde året i rad.

Vad? Leon Lurje Trophy 2015
Var? Frölundaborgs ishall, Göteborg
När? 17–18 januari 2015

Mer info om tävlingen: http://www.leonlurje-trophy.se