JVM i synkroniserad konståkning: Team Seaside på 7:e plats efter kortprogrammet

JVM i synkroniserad konståkning: Team Seaside på 7:e plats efter kortprogrammet

I dag startade Junior-VM i synkroniserad konståkning i Neuchâtel, Schweiz. Team Seaside ligger på 7:e plats efter kortprogrammet där de noterades för nytt internationellt säsongsbästa.

- Team Seaside hade ett fall i sitt No hold element men åkte i övrigt fantastiskt fint med höga nivåer på de tekniska elementen och fin presentation. De är väldigt nöjda med sin prestation i kortprogrammet och ser nu fram emot morgondagens friåkning, säger Helena Ericson, lagledare för den svenska JVM-truppen.

Team Seaside noterade nytt internationellt säsongsbästa på 60,28 i kortprogrammet och ligger inför morgondagens avslutande friåkning på 7:e plats. Friåkningen startar 14:30 och Team Seaside går ut med startnummer 19.

Följ Team Seaside på Junior-VM!

Kontakter