Resultaten från JVM 2020

Resultaten från JVM 2020

Junior-VM i konståkning 2020 är slut. Nikolaj Majorov gjorde sitt andra JVM och satte 199.85 poäng och en 13:e plats. Emelie Ling tog 48.58 poäng och gick inte vidare till finalen. Paråkarna Greta Crafoord & John Crafoord åkte igår final och fick 124.31 poäng och en 15:e plats. Mästerskapet ägde rum i Tallinn, Estland.

Den 18–24 mars är det dags för Matilda Algotsson och Nikolaj Majorov att åka VM. Det äger rum i Montreal, Kanada. Matilda Algotsson ersätter Anita Östlund som tidigare var utsedd att representera Sverige, men nu inte kan delta på grund av en skada.

Vad: Junior-VM i konståkning
Var: Tallinn, Estland
När: 2–8 mars 2020

Svenska deltagare
Dam: Emelie Ling
Herr: Nikolaj Majorov
Par: Greta Crafoord & John Crafoord

Uttagningen har gjorts av Svenska Konståkningsförbundets Internationella kommitté.

ISU tävlingssida
Deltagare och resultat

Mästerskapssäsongen 2019/2020
JVM i synkroniserad konståkning i Nottingham, Storbritannien, 13–15 mars
VM i singel, par och isdans i Montreal, Kanada, 16–22 mars
VM i synkroniserad konståkning i Lake Placid, USA, 3–5 april

VM 2021 i Stockholm
Nästa stora internationella mästerskap på hemmaplan är VM i konståkning 2021 då Sverige och Stockholm står värd för mästerskapet. Läs mer här.