Hanne Trulsson, Malmö KK, tog guldet i USM flickor.  (Foto: Maria Jangbro)
Hanne Trulsson, Malmö KK, tog guldet i USM flickor. (Foto: Maria Jangbro)

SM 2024 - dag 2

Andra tävlingsdagen i SM 2024 bjöd på kortprogram för ungdom paråkning, juniorer herrar och seniorer damer, herrar, isdans och par. I USM flickor avgjordes friåkning och de första medaljerna i SM 2024 delades ut.

De första medaljerna under SM 2024 har delats ut. I ungdom flickor knep Hanne Trulsson (Malmö KK) guldet före Alice Westling (Kalmar KK). Bronsmedaljen gick till Nora Coppens (Tibro KK).

Idag avgjordes även kortprogrammet för övriga klasser i SM. I juniorer herrar tog Casper Johansson (Tibro KK) tog ledningen före Jonathan Egyptson (Trelleborgs KK) och Erik Pellnor (Mörrums KK). I ungdomsklassen paråkning visade enda startande paret Nora och Beau Coppens (Tibro KK) upp ett fint kortprogram.

Med 60,63 poäng tog Josefin Taljegård (Västra Frölunda KK) ledningen i seniorer damer. Nina Fredriksson (Föreningen Solna Konståkning) ligger på andra plats med 58,11 poäng och på tredje plats med 56,09 poäng ligger Julia Brovall (Tibro KK). En spännande final väntar i damernas tävling.

I seniorer herrar leder Gabriel Folkesson (Trelleborgs KK) på 71,41 poäng. På andra plats med 66,03 poäng ligger Oliver Praetorius (Västra Frölunda KK) och på tredje plats Casper Johansson (Tibro KK) med 60,75 poäng. I paråkningen fick Greta och John Crafoord 44, 58 poäng. I isdansen tog Milla Ruud Reitan och Nikolaj ledningen med 64,50 poäng före Emma Kivioja och Erik Pellnor på 54,37 poäng.

Här hittar du hela resultatlistan.

Lördagens tider

10:30 JSM Damer – Friåkning