Foto: Nikolaj Majorov

Taljegård tävlar i Golden Spin i Kroatien

Josefin Taljegård är i farten igen denna vecka vid anrika Challengertävling Golden Spin i Kroatien som startar idag. Efter en seger vid sin senaste tävling i Tallinn, Estland, finns goda möjligheter till en ny fin placering.

Golden Spin avgörs i Sisak, ungefär sex mil utanför huvudstaden Zagreb. Det är 53:e gången tävlingen äger rum och det är den sista av de nio tävlingarna i årets Challengerserie. Serien ger möjlighet för dem som inte blir inbjudna till Grand Prix-tävlingarna att samla rankingpoäng och nå kvalgränser till EM, VM och OS.

Josefin Taljegårds tävlingsfacit den här säsongen innehåller bland annat ett guld vid Tallinn Trophy i slutet av november och ett brons från NRW Trophy i tyska Dortmund i början av samma månad. Hon fick sitt stora internationella genombrott vid VM i Stockholm i mars där hon tog en sensationell 15:e plats.

Det deltar 23 åkare från 15 nationer i damtävlingen, som inleds under torsdagen 9 december.

Följ tävlingarna i Kroatien!

Kontakter