Ackreditera dig för elitseriefinal i konståkning med Helgesson

Ackreditera dig för elitseriefinal i konståkning med Helgesson

Viktoria Helgesson, Joshi Helgesson, Alexander Majorov och samtliga tänkbara konståkningsutmanare inför nästa säsong drabbar samman vid elitseriefinalen i Skövde, 5-7 april. Nu är det dags att ackreditera sig.

För sista gången den här säsongen tävlar samtliga svenska konståkningsstjärnor på svensk mark, inför den viktiga OS-säsongen 2013/2014. Sverige har inte mindre än tre dam- och två herrplatser till EM i Budapest 2014, och kan skicka både en herre och en dam till OS.

Det är fjärde säsongen i rad som konståkningens elitserie genomförts, där de absolut bästa kvalat in till finalen i Billingehov, Skövde.

Tävlingarna kommer att starta ca kl. 18.00 fredag den 5 april och avslutas ca 16.30 söndag den 7 april.

För att kunna förbereda medieackrediteringar ber vi er fylla i bifogat formulär och e-posta uppgifterna till elitseriefinalen@gmail.com

Medieackreditering sker i info-disken i Billingehov. Den ligger innanför huvudentrén till Billingehov. För detaljerad information om deltagare, besök Skövde Konståkningsklubbs webbsida för elitseriefinalen: http://www4.idrottonline.se/SkovdeKK-Konstakning/Klubb/SKKArrangemang/Elitseriefinalen2013/

Preliminär tidsplan i urval (hela schemat i ackrediteringsdokumentet):

Fredag 5 april
(tävling 18.00-20.45)
20.15-20.45 Seniorer herrar kortprogram

Lördag 6 april (tävling 12.00-17.55)
17.00-17.55 Seniorer damer kortprogram

Söndag 7 april (tävling 10.00-16.15)
14.05-14.50 Seniorer herrar friåkning
15.05-16.15 Seniorer damer friåkning

För mer information och kontakt:

Camilla Fredman, tävlingsansvarig SKF, 0702-78 81 56
Per Adler, generalsekreterare SKF, 0705-78 79 35
Carina Skoog, sportchef SKF, 070-444 16 90.