Joshi Helgesson är på fjärde plats inför lördagens final på JVM - åkte felfritt  och slog personbästa

Joshi Helgesson är på fjärde plats inför lördagens final på JVM - åkte felfritt och slog personbästa

Joshi Helgesson genomförde ett lysande och helt felfritt kortprogram vid fredagens tävling på JVM i Sofia.
Hon ligger på fjärde plats med 55.14 poäng vilket är nytt personbästa.
Spänningen är stor inför lördagens friåkningsfinal.

Angelica missade finalen
Sveriges andra åkare, Angelica Olsson, åkte ett fint program, men två hoppmissar i en stenhård VM-tävling där marginaler gör skillnad gjorde att hon placerade sig på 31:a plats - endast 2.5 poäng från en finalplats.
Finalen med damernas friåkning avgörs lördag den 28 februari.
 Se resultat

Alexander Majorov slog personbästa
Alexander Majorov kom på trettonde plats på sitt första Junior-VM. I finalen genomförde han ett mycket fint friåkningsprogram med bra piruetter och kraftfull åkning.
Trots att ett par hoppmissar drog ner poängen i friåkningen innebar Alexanders totala poäng nytt personbästa med 154.06 poäng.
 Se resultat

Se även Svenska Konståkningsförbundets hemsida:www.skatesweden.se

För mer information, kontakta:

Ingrid Kyllerstedt, kommunikatör, Svenska Konståkningsförbundet,
mobil: 070-29 39 534, e-post: ingrid.kyllerstedt@konstakning.rf.se