Lokal klar för medieträffen med de svenska VM-kandidaterna inför SM konståkning i Göteborg

Välkommen till medieträffen enligt tidigare medieutskick (se nedan) Tid: Torsdag 6 december kl 19.30 - 20.30 Lokal: Hotel Gothia Towers, Mässans Gata 24 i Göteborg, rum R 9, www.gothiatowers.com Svenska Konståkningsförbundet inbjuder till medieträff torsdagen den 6 december kl 19.30 i Göteborg Träffa VM-kandidaterna inför SM den 7 -10 december på Scandinavium - ett genrep inför VM 2008. Svenska Konståkningsförbundet har rekordmånga deltagare i VM - fem åkare slåss om tre platser (en i damklassen och två i herrklassen). SM är extra spännande i år eftersom det kommer att visa VM - kandidaternas dagsform. VM-kandidaterna är: Kristoffer Berntsson, Alexander Majorov, Adrian Schultheiss, Viktoria Helgesson och Amanda Nylander. Under medieträffen kommer även förbundets vice ordförande och ordförande i Elitkommittén, Katarina Henriksson, att medverka. Katarina Henriksson är internationell mästerskapsdomare och utsedd att döma på både under EM i Zagreb och VM i Göteborg. OBS! På söndag den 9 december kl 16.30 efter damernas friåkning arrangeras en särskild medieträff med nyheter om VM. Samtidigt meddelas också vilka åkare som blivit uttagna till EM i Zagreb i Kroatien den 21 - 27 januari 2008. En SM-seger är dock inte avgörande, utan Elitkommittén gör en helhetsbedömning av samtliga tävlingar under säsongen. Vilka åkare som får representera Sverige under VM i Göteborg meddelas i vecka 7 (11-15 feb) 2008. Faktaguide inför SM 7-10 december Fredagen den 7 december inleds SM i Scandinavium kl 12.45. Tävlingarna för seniorer, juniorer och ungdom pågår till måndagen den 10 december kl 15.00. All info om SM finns på vår SM-sajt som du når via Svenska Konståkningsförbundets hemsida: www.skatesweden.se Där finns även en länk till vår VM sajt med allt som händer på Världens Vackraste VM. För mer information kontakta: Ingrid Kyllerstedt, kommunikatör, Svenska Konståkningsförbundet, tfn 08-699 64 23, 070-29 39 534, ingrid.kyllerstedt@konstakning.rf.se Tussan Rix, VM-general 2008, tfn 0708 – 68 11 64, rix.worlds2008@gmail.com Carina Skoog, sportchef, Svenska Konståkningsförbundet, tfn 070- 444 16 90, carina.skoog@konstakning.rf.se