Loreen och Hurts tillsammans med konståkningsstjärnor under Art on Ice 2014

Loreen och Hurts tillsammans med konståkningsstjärnor under Art on Ice 2014

Världens främsta konståkningsföreställning, Art on Ice, kommer till Stockholm 13 mars 2014. Förutom framstående konståkare, som våra svenska stjärnor Viktoria Helgesson och Alexander Majorov, kommer Loreen och Hurts stå för underhållningen.

Art on Ice är ett koncept som startade i Schweiz 1996. Redan från början var idén att föra samman konståkning med artister och liveband för att skapa en unik och storslagen föreställning, vilket sedan dess har genererat årliga succéer.

Turnén gör nedslag i fem europeiska städer, varav Stockholm är den sista. Förutom Loreen och Hurts kommer även den 26-åriga pianisten Khatia Buniatishvili och teatergruppen Mummenschanz som är känd för sina pantomimer vara med på turnén.

Stjärnorna på isen under 2014 inkluderar Stéphane Lambiel, Tatiana Volosozhar och Maxim Trankov, Kurt Browning, Joannie Rochette, Florent Amodio (endast i Zurich and Lausanne), Aliona Savchenko och Robin Szolkowy, Nathalie Péchalat och Fabian Bourzat samt Sarah Meier. Många av dem favorittippade inför vinter-OS i Sotji.

Art on Ice i Stockholm arrangeras i samarbete med Svenska Konståkningsförbundet.

Turnéplan:
Zürich, Hallenstadion 27 feb-2 mars