Majorov ber om ursäkt för sitt Facebook-utfall

Majorov ber om ursäkt för sitt Facebook-utfall

- Jag vill be alla om ursäkt för mitt utfall. Det är inte okej och jag behöver träna på att hantera min besvikelse.

Det säger Alexander Majorov, Luleå konståkningsklubb, med anledning av att han gick ut på Facebook och uttryckte sitt missnöje över att han inte blev uttagen till EM.

- Även om jag blev väldigt besviken, så är det givetvis inte rätt sätt att hantera en motgång. Speciellt ledsen är jag för de starka negativa ord som jag använde. Jag är absolut inte rasist, och varför skulle jag vara det? Mina föräldrar har invandrat från Ryssland och jag har vänner runt hela världen.

- Jag ångrade också snabbt mitt inlägg på Facebook och tog bort det efter bara några minuter, förklarar Majorov för konståkningsportalen Skatesweden.se

Skadan var dock redan skedd. Utfallet plockades upp av Aftonbladet och toppade såväl nätupplagan, som papperstidningen, i båda fallen sportdelen.

- Jag och hela min familj mår dåligt av det här. Jag ångrar mig väldigt mycket och får försöka ta lärdom av detta och hantera motgångar på ett mer konstruktivt och moget sätt nästa gång.

Chans till revansch blir det redan i slutet av februari för Alexander Majorov, som är uttagen att representera blågult vid JVM i Korea, 28 februari-6 mars.

Innan det möter han de två som blev uttagna till EM, Kristoffer Berntsson och Adrian Schultheiss, i Nordics (Nordiska Mästerskapen) i Danmark, 10-13 februari.

För mer information, kontakta:

- Alexander Majorov: 0730-83 09 98

Foto: Marcus Andersson