Medieackreditering till SM i konståkning i Linköping den 4 - 7 december Se Sveriges världsstjärnor - och alla nya som tävlar i singel och paråkning

SM i konståkning avgörs nästa vecka från torsdag 4 december till söndag 7 december i Cloetta Center i Linköping. Våra världsstjärnor, Kristoffer Berntsson och Adrian Schultheiss, som tillhör de 15 bästa åkarna i världen, utmanas av Alexander Majorov som nyligen tog brons i Golden Spin. På damsidan har VM-åkaren Viktoria Helgesson chans att ta sitt tredje raka SM-guld. Och även Joshi Helgesson, som tog silver på Golden Spin, har chansen att erövra ett tredje SM-guld, fast i juniorklassen.
Vi hoppas att ni vill vara med och följa tävlingarna på plats. Bifogat finns blanketter för medieackreditering och information om tävlingarna.
Gå gärna in på vår hemsida www.skatesweden.se där det även finns en länk till SM.
Vid frågor, kontakta: Ingrid Kyllerstedt, kommunikatör, Svenska Konståkningsförbundet, mobil: 070-29 39 534
E-post: ingrid.kyllerstedt@konstakning.rf.se
Medieackreditering
SM-veckan - Cloetta Center, Linköping 4 - 7 december 2008
Linköpings Konståkningsförening och Svenska Konståkningsförbundet inbjuder dig till en fyra dagar lång konståkningsfest i samband med årets svenska mästerskap i konståkning. Mästerskapen äger rum i Cloetta Center i Linköping 4 - 7 december 2008. Tävlingarna kommer att starta på eftermiddagen torsdagen den 4 december och avslutas söndagen den 7 december.
För att kunna förbereda medieackrediteringar ber vi dig fylla i bifogat formulär och faxa det till 075 - 75 75 230, eller e-posta uppgifterna till smveckan@gmail.com
Klicka på bifogat Word-okument här nedan som innehåller: Ackrediteringsansökan, Karta över arenan, Preliminär tidplan
Medieackreditering sker i INFO-disken i Cloetta Center. INFO-disken ligger innanför huvudentrén/publikingång. Varmt välkommen till Cloetta Center och SM i konståkning!Vänliga hälsningar
Idrottens Hus, 114 73 STOCKHOLM