SM i konståkning viktig tävling på vägen till OS-uttagning

SM i konståkning viktig tävling på vägen till OS-uttagning

Inbjudan till pressträff

- Kom och träffa Kristoffer Berntsson och Adrian Schultheiss som konkurrerar om en OS-plats

Det är cirka två månader kvar till konståkningen i OS i Vancouver. Nu hårdnar kampen om Sveriges enda OS-plats, den på herrsidan. Uttagningen sker efter EM i Tallinn, i slutet av januari. SM i Linköping, 17-20 december, blir en viktig tävling på vägen för att avgöra vem som blir uttagen.

Kampen står mellan Kristoffer Berntsson (bilden), Adrian Schultheiss och Alexander Majorov. SM i Linköping är första gången den här säsongen som alla tre är med i en och samma tävling! Kom och träffa de två första på en pressträff inför SM, torsdagen den 17 december.

Du får också träffa systrarna Viktoria och Joshi Helgesson, som för första gången konkurrerar om SM-pokalen i seniorklassen. Joshi har tagit steget upp från juniorklassen, som hon vann förra året, till seniorklassen, som storasyster Viktoria vann senast det begav sig.

SM i konståkning, Cloetta Center i Linköping: Kampen kan börja…

FAKTA PRESSTRÄFF:

Plats: Cloetta Center, Linköping, VIP-baren.

Tid: Torsdagen den 17 december kl. 11.30.

Deltagare:
Åkare: Viktoria Helgesson, Joshi Helgesson, Kristoffer Berntsson, Adrian Schultheiss.
Ledare:
- Linköpings KF: Tommy Hogner, tävlingsledare SM, och Marianne Hogner, bitr.tävlingsledare.
- Svenska Konståkningsförbundet: Carina Skoog, sportchef, Camilla Fredman, tävlingsansvarig, Per Adler, generalsekreterare.

För mer information kontakta:
- Per Adler, generalsekreterare Svenska Konståkningsförbundet, 070-578 79 35, per.adler@konstakning.rf.se