Stockholm Ice marknadsför sig via Youtube och Facebook

Stockholm Ice marknadsför sig via Youtube och Facebook

Stockholm Ice - den nya konståkningsshowen med stora delar av världseliten på Ericsson Globe långfredagen den 2 april, marknadsför sig med hjälp av Youtube och Facebook.

En reklamfilm för evenemanget, samt en filmad intervju med den svenske OS-deltagaren Adrian Schultheiss, har lagts upp på Youtube, och länkats från såväl konståkningsportalen skatesweden.se som den Facebookgrupp som startats för evenemanget under namnet Alla vi som gillar Stockholm Ice. På Facebookgruppen lottas bland annat VIP-paket ut där vinnaren får mingla med världsartisterna.

- Det är ett spännande komplement till den traditionella marknadsföringen, såsom affischer till landets konståkningsklubbar, annonser i dagspress, nyhetsbrev och PR, förklarar Per Adler, generalsekreterare i Svenska Konståkningsförbundet, som driver evenemanget Stockholm Ice tillsammans med Stockholm Globe Arenas.

I Stockholm Ice deltar stora delar av världseliten, bland andra OS-mästaren 2006, tillika OS-silvermedaljören i Vancouver 2010, ryssen Evgeny Plushenko (bilden), enligt många världens bästa paråkningspar, Aljona Savchenko och Robin Szolkowy, Tyskland, samt hela den svenska eliten med Adrian Schultheiss i spetsen. Schultheiss blev under OS i Vancouver förste nordiske åkare att göra en kvadrupel (fyra varv i luften) på tävling.

För att se den filmade intervjun med Adrian Schultheiss från Youtube, klicka på länken nedan.

För mer information om Stockholm Ice kontakta:
- Per Adler, generalsekreterare Svenska Konståkningsförbundet, 070-578 79 35 per.adler@konstakning.rf.se
- Patrik Tengwall, affärsutvecklare Stockholm Globe Arenas, 08-508 35 313, patrik.tengwall@globearenas.se
- Roger Andersson, presschef Stockholm Ice, 070-634 50 12, roger@idrottensaffarer.se