​Svenska damerna klara för EM-final

​Svenska damerna klara för EM-final

Joshi Helgesson och Matilda Algotsson är klara för EM-finalen i konståkning. Joshi Helgesson kom på 13:e plats med 53,93 poäng efter dagens kortprogram i EM i Ostrava, Tjeckien. Matilda Algotsson kom på 18:e plats med 51,35 poäng. Finalen äger rum på fredag. På fredag kliver också Alexander Majorov ut på isen när herrarnas kortprogram går av stapeln.

Inför finalen på damsidan är det en rysk duo i toppen, Evgenia Medvedeva med 78,92 poäng och Anna Pogorilaya med 74,39 poäng och på tredje plats finns italienska Carolina Kostner med 72,40 poäng.

FREDAG 27 JANUARI
11.15–16.30 Herrarnas kortprogram
18.00–22.00 Damernas friåkning (final)

LÖRDAG 28 JANUARI