Sveriges JVM-trupp klar

Sveriges JVM-trupp klar

Sveriges trupp till juniorvärldsmästerskapen i konståkning är klar. Matilda Algotsson och Illya Solomin representerar Sverige i dam- respektive herrklassen i Debrecen i Ungern den 14–20 mars.

Matilda Algotsson kommer närmast från EM i Bratislava, där hon gjorde en mycket stark EM-debut genom att ta en 13:e plats i tävlingen. Illya Solomins senaste mästerskap var SM i december, där han tog hem ett silver i seniorklassen.

Nu ställs de båda mot den internationella junioreliten i mitten av mars, i Fenix Arena i Debrecen, Ungern.

Sveriges JVM-trupp

Damer: Matilda Algotsson
Reserv: Anita Östlund (1), Anastasia Schneider (2)

Herrar: Illya Solomin